Is de opkomst van de webshop het einde van de fysieke winkel?

Noem mij een oude lul maar ik ga toch graag nog naar een fysieke locatie van een winkel keten om hier mijn schoenen en overige kleding te passen. Als het niet past kan ik snel wisselen en als het niet lekker valt gooi ik het terug op het rek. Toch is de online webshop in opkomst.

De voordelen van een online webshop

In deze tijd waar je mensen hun gezicht soms niet meer herkend omdat het altijd verscholen gaat achter een mobiele telefoon en waar je speciale brillen kunt kopen om de straling van telefoontjes en laptops tegen te houden snap ik de opkomst van online webshops maar al te goed. Een goede mobiele website kan veel bezoekers naar een website trekken. Een goede mobiele website wordt nu zo belangrijk gevonden door bijvoorbeeld Google dat goede mobiele websites beter ranken op de Google resultaten. Als jij het dan ook nog eens voor elkaar krijgt om je producten duidelijk en netjes weer te geven op je website en je service top is kun je grote stappen maken met je online webshop.

Mijn voorkeur is duidelijk!

Je vergeet het in deze tijd van online shoppen bijna maar de fysieke winkels van deze shop giganten bieden enorm veel opties en zijn super overzichtelijk ingericht. Ik ging eens kijken bij de fysieke winkel van de Bijenkorf. De Bijenkorf die altijd op een toplocatie in alle grote steden zit. Ik ging naar de rugzakken afdeling en kon mijn ogen niet geloven! Vrouwen rugzak, mannen rugzak, hier en daar een Kinderrugzak en zelfs enkele rugzakjes voor baby’s je verzint het niet! De afdeling was keurig ingericht en hoewel het druk was kon ik alles vinden, werd ik goed geholpen en ben ik uiteindelijk tevreden weg gegaan. Hoewel ik de opkomst van online winkels begrijp blijven fysieke winkel gelegenheden mijn voorkeur hebben.